Доставчикът на Tesla CATL разработва нова батерия за електрически автомобили

Доставчикът на Tesla CATL разработва нова батерия за електрически автомобили

Китайският производител на батерии CATL потвърди, че работи върху батерия за електронни автомобили, която работи без никел и кобалт. Не на последно място, Tesla изисква това от дълго време - също поради съображения за разходи.

Преди няколко месеца CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd), най-големият производител на батерии в света, обяви, че дългоочакваната батерия на милион мили вече е готова за производство . Сега китайската компания, чиито клиенти включват Tesla, Toyota, Volkswagen и Daimler, изглежда има още една иновация в развитието. На индустриална конференция Менг Ксиангфън, старши мениджър на CATL, заяви, че производителят на батерии работи върху батерия, която ще се справи без никел и кобалт.

И двата материала досега са били незаменими при производството на батерии за електрически автомобили. Големите производители на батерии обаче, освен CATL, включват Panasonic и LG Chem, се опитват да намалят дела на кобалта и никела. По-специално кобалтът се счита за „мръсна“ суровина, която се добива в голяма степен в Конго и там, често в незаконни минни обекти и от деца. Освен това, поради голямото търсене от страна на технологичната индустрия, кобалтът е много скъп. Последното се отнася и за никела.

Тесла наскоро призова операторите на мини да добиват повече никел, за да намалят цените. Тъй като високите разходи за батерията са голяма тежест за растежа на компанията. Следователно Тесла води преговори с CATL за дълго време относно доставката на литиево-железни фосфатни клетки, които трябва да заменят литиево-йонните батерии, използвани до момента. Батериите без кобалт и никел биха били не само по-чисти, но и по-евтини. Според запознати могат да се постигнат спестявания в двуцифрения процент.

Управителят на CATL обаче не е коментирал специфичния състав на новия тип акумулатори за електрически автомобили . Според Ройтерс CATL не разкрива нищо за възможните разходи. В момента CATL работи и по технология, при която акумулаторните клетки трябва да бъдат инсталирани директно в каросерията на електрическите автомобили. Тъй като няма нужда от допълнителни капаци или рамки, повече електрически клетки могат да бъдат настанени в електрически автомобили. Това от своя страна може да увеличи обхвата. CATL говори за до 800 километра.


Споделете статията
Автор: Иван Иванов
Източник: АВТОНЕТ БГ
Сайт: avtonet.bg